Underverk och mirakel

Sen kväll
Kidsen "skötte" sig fint idag vid läggdags. Inget tjafs, gnäll eller gråt.
Nea simmade två längder idag när de var med skolan i simhallen, mkt stolta föräldrar! Hon fick dock ta sig en ordentlig dusch efter middagen, vet själv vad huden kan irriteras av allt klor. En inpackning i håret fick hon sedan körde vi manikyr och pedikyr. Smorde hela henne med miniderm och på med myspyamasen. Blev två inbakade flätor i håret för hon är inne i en diademperiod och då gillar hon när håret lockar sig smått.
Annars tuffar allt på som vanligt. Jag börjar bli lite invärtes stressad över att min lille prins fyller 1 år om lite drygt en månad... fan det går för fort! Men gud va rolig han är en riktig pajas. Hans två tänder i överkäken är igenom och det är skönt för han sover så mkt bättre om nätterna. Han lär sig nya saker varje dag och älskar kramar.
Mina barn är faktiskt bäst, underbara och helt fantastiska.
Ok ibland är de inte riktigt så där fantastiska... Nea's humör är inte alltid skitkul att tampas med, men jag vet inte känns som om man själv har attityd, smittar det lätt av sig på barnen?
Nu ska jag snart bädda ner mig och hoppas på att jag är piggare imorgon (håller tummarna för en uppåtgående spiral).

På söndag ska vi iväg, hela familjen på en liten dagsutflykt. Det var längesedan vi gjorde något alla fyra så det här ska bli kul.
Försöker planera lite för vad som ska göras till sommaren.
Jag vill:
¤ Bygga ut terassen
¤ Fixa lite olika rabatter att plantera div blommor, grönsaker, pot i. Nea ska få en egen.
¤ Köpa studsmatta
¤ Vill även köpa en gungställning i trä med rutchkana
Ser fram emot sommaren och hoppas att pengarna kommer räcka till allt :) Ett stort plus i år är att vi kommer ha en egen gräsklippare och trimmer.
Å fan va gött med grill, kall öl, varma sommarkvällar, bada i sjön...

image descriptionimage descriptionimage description
image description
image description
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Våra barn är fantastiska, de är våra underverk och mirakel!
Måste också tillägas att Nea är en otroligt duktig storasyster, hon hjälper till med Alfons, leker och busar med honom, är alltid snabbt på plats om han gråter och hon är den som får honom att gapskratta. Mina älsklingar <3

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback