Måndag morgon, ny vecka - nya möjligheter!

Gooooooooooooooooood Morgon!
Jaha veckorna rullar på och det är måndag igen. Måndag hos oss betyder storstädning. Jag har verkligen inga problem med att städa, tycker det mest är skönt att få ordning efter helgen, speciellt nu när mina helger tillbringas på jobb. Men min älskade P håller faktiskt hur bra ordning som helst när jag är iväg och arbetar. I lördags tex kom jag hem kl 20:15. Då var allt städat och iordning, dammsugat och barnen nyduschade och låg i sängen. Tummen upp där!
Ok imorse när klockan ringde gick jag in till Nea och frågade om hon ville gå till skolan eftersom hon hostat en del under natten, nje de ville hon inte så jag hoppade i säng igen :) Efter en stund kom hon in fullt påklädd och sa att jag var tvungen att gå upp eftersom hon skulle till skolan SUCK! Resultatet blev 45 minuter sena, men men hon kom ju iväg.
Nu väntas det alltså storstädning. Alfons brukar hålla sig nöjd under tiden, så länge han ser mig brukar han vara nöjd :) I morgon ska vi till bvc och kolla hörsel, väga och mäta, ska bli intressant eftersom det var 1½ månad sen och lilla fisen har fått börja använda 80 på byxor. Långa ben, stora fötter och händer <3 Nu är han riktigt stadig när han sitter och leker och man ser att krypandet inte är allt för långt borta.
Jag avslutar med att önska er en härlig start på veckan och ett ordspråk att tänka på!
KASTA INTE STEN I GLASHUS!







puss

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback