Kroppsideal

Kvällen är här och jag sitter och kikar på Idrottsgalan... mysigt program blir ju helt tårögd när jag ser dessa högpresterande idrottare.
Innan jag bytte över satt jag och tittade på top model 15. De röstade ikväll ut en tjej som var extremt smal, man såg revbenen och allt. Förr tyckte jag kanske inte detta var så mycke att tänka på, men nu sen jag ser hur mkt Nea påverkas av allt runt omkring i media så tycker jag att de är bedrövligt. Shysst ändå att ett sådant stort program tar avstånd och säger att smal är ok men för smal går heöt bort! De värsta av allt var nog att tjejen inte tyckte hennes kropp såg konstig ut!
size zero - nej tack!
Tro nu inte jag sitter här som någon jävla moraltant. Jag kommer göra allt för att få tillbaka min figur när jag återhämtat mig från förlossningen. Och jag kommer lära Linnea vikten av att träna och äta rätt när hon växer upp. men fy för sjuka kroppsideal.
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback