Onge, frukt och grönt

Fyllt på med mat i kylen - underbart!
Var ju iväg och veckohandlade på fm, el jag jag steg in på Ica 11:20 kl 11:45 ska jag befinna mig på förskolan för att hämta Nea som slutar. Nåväl de blev en liten lätt joggingtur inne på Ica hahahaa... tur att jag skrivit inköpslista. Klockan 11:37 står jag och packar för fullt, då går den jävla papperspåsjäveln sönder också faaaaaaaaaaan! Ska ALDRIG mer ta papperspåse, brukar dock använda det till att packa mjölk och drit i. Idag släppte först ena handtaget sedan gick den sönder mitt på, var så stressan så jag la en svordom ganska högt fick tag under påsjäveln och hiva den i kundvagnen - tacka vet jag plastpåsar :) Pga snön som föll inatt och solen som ska smälta den med en gång var de dessutom praktiskt taget omöjligt att dra kundvagnen på parkeringen - blev ett litet träningspass - GO ANNA!
När jag väl placerat röven i bilens förarsäte och tittar på klockan visar den 11:46.... I med backen och plattan i botten. Blev 5 minuter sen men va fan tänkte jag och halvsprang in - ingen Linnea!!! Nej hon är väl där ute svarade fröknarna mig, gick ut - ingen Linnea! Står en bra stund och spanar och till slut får jag se hennes alldeles för stora vita mössa. Phuuu hon befann sig på en stor snöhög bakom något slags förråd, UTANFÖR förskolans stängsel - ONGE!
Hon lärde sig nog sin läxa för hon blev väldigt rädd när hon insåg att hon befann sig ute helt själv. Alla barn vet att de inte får lämna förskolans område så hon hade bara sig själv att skylla.
Väl hemma, städade vi tillsammans ur kylen innan vi fyllde på med veckans smaskigheter :) Nea var mest nöjd över all frukt och grönsakerna hahaha
Mikka kom på kaffe och E joinade efter en stund, mkt trevligt. Tack brudar :)
Nu ska jag virka en stund inna de är dags att ta tag i dagens middag - Spagetti och köttfärssås med vitkålssallad.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback