tvärsemot, stickor och garn.

God morgon!
Det är nästan med lättnad jag går upp på morgonen. Nätterna är outhärdliga, har i två nätter haft ont i magenpå hö sida, lite lik smärtan som kommer när man får håll.
Var iaf hos barnmorskan idag. Kissprov, hb, bldtr, bldskr - perfekta... fick till och med beröm för att jag verkade leva så hälsosamt. De gör jag nog också om man jämför med innan graviditeten. Hade inte gått upp ett gram dock men magen hade på en vecka växt ca 2 cm så de var ok. När de skulle klämmas på magen och lyssna på hjärtljud visar de sig att bebisen vänt sig igen och ligger med huvudetvid revbenen, så nu har de placeratr sig på snedden. Hahaha snart har vilden snurrat ett helt varv i magen :) Ingen fara vid det här läget, men smärtan i magen kunde förklaras lätt. Om en och en halv vecka ska jag tillbaka och kontrollera så lille vilden förhoppningsvis vänt sig annars ska vi på ultraljud och vändning :) Måste också tillämpa de gamla reglerna ifall förslossningen skulle starta - ambulans.
Jag tror ju mer och mer på att det är en liten gosse därinne, inte för att pojkar ska vara vilda och de är något typiskt utan för att graviditeten är så olik den med min prinsessa...
Efter besöket så drog jag till Returen. Fick med mig virknål, stickor och en ljuslykta. Blev en tur på stan sen, köpte garn för stickning och virkning. Har ingen direkt plan för vad jag ska göra. Ska googla fram lite inspiration och bättra på minnet lite :) Tog mig en tur till djuraffären också, blev en tunnel till lille Kardi också hhihi.
Just nu är jag ensam hemma, de andra huserar som vildar i badhuset.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback