Soligt och kallt

Gud
Mina dagar är inte mkt att hurra för nu alltså.
Efter frukost å lite småfix hemma tidigare idag mötte Nea och jag upp Sarah och Noomi för lite fika. Gick till 50's där syrran Emma och syrran Lisa huserade. Tog mig en fanta, kaffe och räkmacka, Nea körde på negerbulle och fanta - nomnom. Efter en timma eller så gick vi vidare och kikade runt lite på stan. För mig kändes de som en långpromenad och även om solen värmde där vinden inte låg på så frös jag. På vägen hem gick vi i motvind samtidigt som bebisen hoppar lite lätt på urinblåsan...kändes seriöst som jag blev förstenad av obehag. Lyckligtvis var vi nästan hemma :) Skyndade mig snabbt in på toaletten när vi kommit hem. Tog sedan med mig min nya tidning och gick direkt till sängen för vila. Somnade en halvtimma.
Sedan vankades de middag för mina älsklingar, jag stod mig fortfarande på min räkmacka. Tiden efter det ägnades åt förberedelser för melodifestivalen: dusch, plock, tända ljus, snackset osv.
Melodifestivalen vare ja - SÄMSTA GENOM TIDERNA! Finner inge ord för skiten.
P var hemma idag för lördagsmys, men seriöst, nästa vecka tror jag jag bokar soffan! Fri från karar och barn, de satt och tramsade hela programmet och fastän jag tyckte hela melodifestival idag SÖG så vill jag ändå i lugn ooch ro få titta på skiten.
Nej nu ska jag fixa mig inför natten, ta med mig min virkning och lägga mig i sängen - tantvarning på mig? JO TACK!
Oroar mig fortfarande - säkert i onödan men sådan är jag ibland.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback