Att vara gravid...

Läste något som gjorde mig en smula upprörd :)
Det handlade i stort om att gravida gnäller för minsta lilla och ber sin partner om hjälp med i stort sett allt.
Hahahahaaa.... tsss har man värk eller pga andra omständigheter behöver hjälp är de klart man ber om de!
Sen är de lite skillnad om man är gravid första gången, de finns ingen annan än sig själv man kan fokusera på. Lägga sig och vila när man helst önskar osv.
Sedan är alla graviditeter olika. När jag var gravid med Nea hade jag inga problem. Tex.. P och jag hade en madrass (105 cm) på golvet som vi sov på, där studsa jag upp flera ggn varje natt för att kissa. Idag hade jag ALDRIG tagit mig upp utan hjälp hahaha
Idag behöver jag hjälp med att dammsuga,(eller ja hjälp och hjälp, de är hans skit också) ibland är han söt och smörjer mina fötter, de uppskattar jag enormt <3 Dels för att jag har en fruktasvärd foglossning och mkt förvärkar (något som inte är lika vanligt första gången man är gravid)
Jag tror och hoppas inte att kvinnor passar på att utnyttja sin graviditet för att få mer hjälp av deras partner. Finns givetvis undantag.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback