9/12

Förr i tiden var det på denna dag man lade lutfisken i blöt.
Ska strax släcka ner, de enda vakna i huset är djuren (Olle & Kardi) och jag. Vi beslutade oss nu vid 23 tiden för att ställa in och skjuta upp våran ullaredsresa, fan också vi hade sett fram emot denna resa länge, nåja Gekås lär ju icke försvinna. Morgondagen kommer innehålla en den bakning istället, så himla kul!
Nu när julen nalkas och tomtarna plockas fram saknar jag min mormor så himla mycket, fina lilla glada mormor Sisa. Mormor älskade julen och ägde så vansinnigt många tomtar. Ett år på gymnasiet bodde jag hos mormor under min praktik. Det var december och vi stannade ofta uppe till 01 på natten, vi drack glögg, pyntade och hängde upp julgardiner. Ååh så himla mysigt! Hon har namnsdag idag också, tillsammans med Nea och mig. Anna-Lisa, Anna och Anna.


Kommentarer

julio

Nej vad mysigt ni hade det då! saknar också mormor lite extra i dessa tider.. tur man har så många fina minnen ändå, gladare mormor har nog inte existerat!

13:50:00 / 2011-12-09



Name Mail Blog

Trackback