Julmys och recept

Ok idag så fick Nea vara hemma pga hosta hela natten. I morse kom hon in och la sig bredvid mig - vi somnade som två grisar och vaknade kl 11:00!!!! Liksom va i svarte?
Nåväl efter de så fixade vi iordning oss och käkade frukost. Kl 14 drog vi iväg för kontroll hos barnmorskan, kollade blodtryck, hb, blodsocker och urinprov. Lyssnade på bebisens hjärta och mätte magen. Nea var med och var väldigt noga med att kontrollera så att inte något gjorde ont på mig. Sötnos <3
Efter det fixade vi handlingen för veckan, ner till grönsakslagret för lite julsaker. Hem och lagade middag samtidigt som jag och Nea juldonade i köket - de är ju så mysigt!
Japp så galen är jag :)
Nu så Verra här kommer receptet på chilifsik:
* Torsk
* Purjolök
* Grädde
*Creme Fraiche
* Citronsaft
*Fiskbuljong
* Persilja el Dill
* PiriPiri
*Salt
*Svart- och vitpeppar
Använd en stor stekpanna. Stek fisken, salta och peppra. På med finstrimlad purjolök. Häll över grädde + creme fraiche, lägg i fiskbuljong. Låt puttra ihop. Lägg i PiriPiri efter smak (använder sj mellan 2-3 = Starkt!) Dill eller Persilja och citronsaft efter smak. KLART
Rätten går snabbt att laga och  kan varieras efter smak. (PiriPirin kan bytas ut mot färsk chili) Servera med pressad potatis och rivna morötter :)
Nu ska jag hoppa i sängen! I morgon blir de jobb 7-13:30
Ajjö och natti

Kommentarer

Verra

Fan vad hungrig jag blev. Onsdagens middag ;) tack.

22:12:17 / 2010-11-22 - http://veronicawahlstrom.blogg.se/

wero

Ååå va mysigt ni gjort det! Kram

23:03:30 / 2010-11-22 - http://misswero.blogg.se/

Mikka

Oh vilket mumsigt recept! :]

11:19:44 / 2010-11-23 - http://mikaelalerhman.blogspot.com



Name Mail Blog

Trackback