Lussebak

Var iväg till Stenbergs förut och fick på rätt däck denna gången, iväg och handlade och sedan hem för att laga middag. Efter maten råkade jag nämna för Nea att vi kanske kunde baka lussekatter någon dag den här veckan... hon tyckte vi skulle göra det genast, såklart! Well de va ju bara att sätta igång fast smartröven Anna glömde givetvis att handla jäst så jag börna iväg till Ica och fick mig 3 paket. Träffade Ada också så imorgon blir de kanske en fika :)
Nåja hem och satte 2 degar en med och en utan saffran.
Min lilla hjälpreda, pensla, rulla, sätta russin - allt kan hon <3
Utan saffran
Med saffran - min favvo!
Nåja de känns kanon när de är färdigt, och att min huvudvärk lyst med sin frånvaro hela em och kvällen! Nu samlaar jag kraft för att orka rava mig till sängen - NEJ jag är inte speciellt hurtig!
Just de är i v. 26!!! Nu tycker jag att de har rullat på fint :) Bebisen är en livlig krabat i stort sett hela tiden och de börjar kännas att magen växer upp upp upp!
Ska försöka bjuda på en bild i morgon.
Sov gott och dröm sött!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback