Måndag 16/3 - operationsdag/kaos!!!

Längesedan jag bloggade.
Åkte som planerat ner för op i måndags. Pga olika orsaker blev op försenad 2 timmar. Allt gick i allafall som planerat. När de va dags att svida om å åka hem blödde mitt bandage igenom å de fick lägga ett nytt. Ingen belastning på foten så de blev rullstol ner till Jonathans bil (väldigt amerikanskt).
Slocknade så fort Mikka å jag vart på apoteket å hämtat ut medicin (värktabl). Vaknade på en rastplats strax utanför överby å var röksugen. Ut å pyrde yammi!
När vi står där tittar Mikka ner å ser blod, lyfter ur min op fot ur skon å HÄLLER ut blod. Vi konstaterade snabbt att akuten NÄL va de bästa alternativet. Jonathan fick in mig i bilen snabbare än "körv" å Mikka tappade talföret...hahaha. Nåja gasen i botten å vi var strax framme. Mikka hitta en rullstol å där satt jag. Väl Mött - NOT av de i receptionen som sa att "vi kan inte göra något här, ni får åka till Udevalla (ortopedakuten)" Så där satt vi! Plötsligt blev jag sjukt illamående så Jonathan sprang å hämta spypåsen, helt plötsligt tuppar jag av. Då blev de fart på personalen, högläge av fot, tryckförband å beställning av ambulans till U-valla. Så där låg jag med mina trogna vänner i en korridor på NÄL. Ambulansen kom efter en stund and off we went....
Många timmar senare då foten äntligen nästan slutat blöda, en omläggning, en nyfiken Mikka, massa blod, en ybertrött jag, å två ovärderliga vänner senare var vi på väg hem!!!
Stop för att äta 02:00 på riksrasta.
Hemma ca 03:30.

Hela denna måndagen å kommande dagar hade jag aldrig klarat om de inte vore för Mikka å Jonathan - finns inga ord som kan beskriva min tacksamhet!!! Kommer aldrig glömma all hjälp å allt  ni gjort för mig! Från djupet av mitt hjärta - TACK!!!

Tack alla andra nära å kära för hälsningar å hjälp!



Puss å Kram

Kommentarer

Micka

De är vell klart vi hjälper till!

I vått o torrt vettu! :]



Lav jå!

18:29:36 / 2009-03-20 - http://herrkaj.blogg.se/

.helena.

men fyyy.. din stackare! gott att du börjar må bättre! =) ha en bra helg! =) kramar*

11:13:57 / 2009-03-21 - http://hellheda.blogg.se/

Jossan

Grattis grattis!

Hoppas att det går bra med dig.

Fy vad jobbigt du har haft:(

Puss puss!

13:25:52 / 2009-03-22

.helena.

läste på mickas blogg att det var nån som fyllde år idag.. ;) ett stoooort grattis på födelsedagen!! =) hoppas du haft o får en jättebra dag! kramar*

16:05:03 / 2009-03-22 - http://hellheda.blogg.se/

Kristina

Usch det lät inge vidare med din stackars fot. Hoppas det blir bra till slut i alla fall. Är väl en födelsedag idag också om jag inte minns fel. Grattis!! Verkar dock inte som nån mer får den 22:e som födelsedag så jag får väl vagga vidare. Ha de!!

16:36:38 / 2009-03-22

Mamma, Weronicas mamma

Stort grattis på födelsedagen.

Och hoppas att det går bra med foten.



ha en bra dag//Catarina

16:38:25 / 2009-03-22 - http://cackas.blogg.se/

evelinah

tack för kommentaren, gullig du e! & vilken läskig resa du var med om, usch.. hoppas du mår bättre. & grattis på födelsedagen me! kramen

22:22:11 / 2009-03-22 - http://eveheda.blogg.se/

Vera

Hoppas att foten är på bättringsvägen. Ett stort Grattis från mig & Olle

07:07:35 / 2009-03-23



Name Mail Blog

Trackback